Min bloggliste

lørdag 31. august 2013

Perler på ei snor?

Verdens beste Alyssa fylte 6 år denne uken, og jeg hadde helt siden slutten av mai bestemt meg for at jeg skulle strikke jakke og lue til henne til bursdagen.

I oppskriftsheftet, så jeg i tillegg en Hals som bare var helt perfekt! Problemet lå bare i at jeg fremdeles er veldig fersk på dette, og størrelsene gikk bare til 6 år. Så jeg måtte sette meg ned med kalkulator, og dårlig hoderegning for å finne ut hva jeg trengte til en 6 åring.



Den ser jo ikke så superfin ut i liggende tilstand, men den er supermyk :)

Jeg synes ikke at garnet hadde så fine jentefarger, og ikke så mye som passet Alyssa, så da måtte jeg dra til med noen alternative løsninger. Første løsningen ble knappene. Lilla hjerteknapper som passet fint til gråfargen. 
 

Det passet jo bra at labelen min også var lilla :) 

Halsen ble jeg spesielt fornøyd med. Her gjorde jeg den litt lengre og litt mer bøyd slik at den skulle passe nedover skuldrene. Og fargen passet også bra sammen med knappene. 



Min lille modell som måtte posere for å se etter at det passet. 


Laget pulsvarmere som skulle stå i stil i rilleverden. Lua var det eneste som ble strikket i størrelse 4 år, men den var jaggu alt for stor. Det var superdumt, men da passer den kanskje senere?


Litt spenstig mønster på lua, som forøvrig fikk meg til å brekke 2 strikkepinner. 


Alle plagg fikk slike fine lapper som man kan skrive navnet i, så det ikke forsvinner på skolen :)


Sist men ikke minst den berømte innpakningen!


 Det er godt jeg har en testmodell hjemme, men den ble jo litt for stor for henne da, siden hun ikke har fylt 5 engang. Likevel sporty å stille opp <3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar