Min bloggliste

onsdag 27. februar 2013

Aldri mer kjøpemat...

Da har jeg gått til innkjøp av Phillips Avent sin Steamer/Cutter, slik at jeg relativt lett kan lage babymat selv.
Jeg har kun hatt den en dag, og allerede har jeg rukket å lage et par middager og desserter til lillemor.

I dag har jeg laget dessert, og det falt egentlig i smak hos hele familien. Og jeg skal dele hvert skritt av veien.

Fruktpurê av Banan, Pære og Ananas!


Først kuttet jeg opp en banan, en pære og en skive (ca 2cm bred) ananas i små biter. 
Jeg puttet disse opp i beholderen, og fylte opp 150ml vann som tilsvarer damping i 15 minutter. Ananas er litt hard og trenger derfor litt ekstra lang damp. 



Etter at det var ferdig (den piper når den er ferdig) så helte jeg ut det overflødige vannet, satte lokket på plass igjen og snudde beholderen på hodet. Der ble alt kuttet og most til purê. 




Jeg flytta mosen over i en litt mindre beholder for avkjøling. 


Helt til slutt puttet jeg de i små beholdere, som jeg kasta i fryseren :)



Så dette tok meg altså ca 16 minutter, pluss timene det tok meg å redigere bildene jeg tok med nytt kamera.. hehe

TIps på denne Phillips Aventen. I diverse barnebutikker koster den opp imot 2000kr. Hos Expert koster den 922,- og velger du å hente i butikk så sparer du frakt. 

Kos deg med damping!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar