Min bloggliste

onsdag 16. januar 2013

Julen 2012

Ja, da er jula over, og man er nesten tilbake i hverdagen.

Jeg begynte jo å lære meg å strikke i slutten av november, og hei hvor det har gått. Det har rett og slett tatt helt av, og jeg takker min mormor og tante som er inspirasjon til å være kreativ. Hadde ikke dere vært så utrolig flinke, hadde jeg aldri orket, men jeg vet jo hvor mye dere har å henge fingrene i.

Så her kommer et lite sammendrag av hva jeg har gjort i desember og januar.

Til min mor strikket jeg hals i babyalpakka og silke som hun fikk i bursdagspresang. Jeg strikket en til meg selv også som jeg elsker, og en til venninna mi til jul :D



Prosjektet gikk deretter til å lære seg å strikke luer. Og jeg prøvde på MANGE luer før de ble i det hele tatt i nærheten av slik jeg ville ha dem.


Jeg ga bort 6 slike luer til jul, og der kom jaggu skjerfet med også. Luene strikket jeg i Easy garn.

Til min minste prinsesse knota jeg sammen en trekanthals bare for å lære meg å strikke det. Hun fikk en i garnet FIN fra DSA, mens jeg strikka meg en fra PUNO. Hvis du skal strikke fra Puno, så legger du opp 28 masker på pinne 8 og strikker med dobbelt garn ut nøstet. Det blir bra både til små og store :)


Og om noen skulle lure på dressen jeg starta på, så er jeg veldig ferdig. Det var MYE å lære der, med raglanfelling, armer på samme pinne, stolper, knapphull og styr.. men jeg klarte det faktisk, og jeg er kjempestolt!



Det aller aller nyeste er skappelgenser. Jeg strikka likegodt en til begge jentene, siden jeg hadde garn :)




Jeg tar gjerne imot tips og råd både på teknikker og oppskrifter :) Jeg har mye å lære, og jeg håper jeg får til noen skikkelig bra kreasjoner etterhvert :)

2 kommentarer:

  1. Her var det mye flott! Herlig dress og fin hals, likte hjerteknappene veldig godt!

    SvarSlett
  2. Så fine plagg! Utrolig bra gjort å få til dress og gensre på så kort læringskurve! Tar du elever? ;)

    SvarSlett